torstai 20. helmikuuta 2014

Me Tahdomme! #tahdon2013

Olen pitänyt periaatteenani olla puuttumatta politiikkaan tai ylipäätään sellaisiin asioihin, joista liian moni saattaisi olla minun kanssani eri mieltä (toisin sanoen: joista minulla olisi vaara saada turpaan perjantai-iltana torilla). Nyt olen tehnyt päätökseni ja Tahdon huomauttaa, että tasa-arvoisessa avioliittolaissa on kyse ihmisoikeudesta, ihmisoikeudesta, ei poliitiikasta eikä varsinkaan puolueiden välisistä suhteista. 

Tahdon 2013 oli mitä parhain kampanja mitä parhaimmalla päämäärällä. Se sai aikaan sen, että yli 160 000 kansalaisaloitteen kirjoittajaa sanoi "Tahdon", ja sen avulla olemme entistä lähempänä suvaitsevaa, tasa-arvoista yhteiskuntaa.

Eduskunnan täysistunnossa tänään 20.2. käytettiin monia hienoja puheenvuoroja, joista yhdet parhaimmista olivat Jani Toivolan sekä Oras Tynkkysen puheenvuorot. Olen siitä aivan varma, että jokainen meistä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön kuuluvista on tästä ikuisesti kiitollinen näille herroille. Ja vaikka lakiovalikuntaan lähetys ei ollutkaan ehkä se kaikista täydellisin vaihtoehto, se on kuitenkin edes jotain. Tärkeintä on, että nyt tuli todistetuksi se, että Suomen tasavallasssa voidaan puhua asiallisesti myös asioista, joista on monia eriäviä mielipiteitä.

Tärkeintä on, että edistystä tapahtuu.

Minä Tahdon! Me Tahdomme!

2 kommenttia:

  1. Totta puhut Miska, kyseessä on ihmisoikeus, joka olisi pitänyt toteutua jo ajat sitten!

    VastaaPoista