tiistai 11. maaliskuuta 2014

Apua kaivataan! eli kirjoittamisestani

Hei hulinaa! (parhaan pitkän matikan opettajan ainainen aamutervehdys jää päähän, olen pahoillani) Oma kirjoittamiseni on nyt siinä hienossa vaiheessa, että kolmas (kyllä, kolmas!) muokkauskerta alkaa olla aikaslailla valmis! Huh! Vielä pari novellia on muokkaamatta, mutta sitten olisin siinä vaiheessa, että tarvitsisin koelukijoita

Joten: sinä, joka olet kiinnostunut nuortenkirjallisuuden lukemisesta ja olet valmis kuluttamaan kallista vapaa-aikaasi juuri minun käsikirjoitukseni lukemiseen, olet enemmän kuin tervetullut vielä pienen pieneen koelukijaporukkaan. 

Lukijoiltani en vaadi mitään muuta kuin avointa mieltä ja halua paneutua orastavan kirjailijanalun tuherruksiin. Minulle riittää se, että luet käsikirjoitukseni ja arvioit sitä kirjallisesti minulle. Lukemisen ei tarvitse tapahtua yhdessä viikossa, eikä sitä tarvitse ahmia kerralla (jos ei välttämättä halua). Tahdon mahdollisimman luonnollista; lue samalla tavalla kuin lukisit ns. oikeaa kirjaa.


Lyhyesti käsikirjoituksestani:

1. Se on novellikokoelma, jonka novellit kertovat nuorten elämän pienemmistä ja vähän suuremmistakin asioista.

2. "Rakkaus ja kuolema ovat ainoita asioita, joista kannattaa kirjoittaa." Kirjoitan toki muistakin, mutta nämä kaksi ehkä tärkeimmät. Muita aihepiirejä ovat erilaisuus, historia sekä ihmisoikeudet.

3. Se sisältää noin 100 liuskaa (A4), fontilla 12, rivivälillä 1,5

Jos siis mielestäsi sinulla olisi aikaa tehdä tällainen palvelus minulle, voit ottaa minuun yhteyttä sähköpostiosoitteeseeni karhumiska@gmail.com

Välihuomautus: On tosi outoa ruveta mainostamaan omaa käsikirjoitusta... Tuntuu melkein oikealta kirjailijalta.


Kirjoituskilpailut


Tähän samaan hengenvetoon voin todeta osallistuneeni jälleen kerran uuteen kirjoituskilpailuun! Se on kaupunkimme järjestämä kilpailu toisen asteen opiskelijoille, joten minä sovin kategoriaan vallan mainiosti! Aihe oli vapaa, pituus oli vapaa, kunhan pysyi kohtuudessa; muistaakseni ohjeissa luki jotain siitä, että "novelli ei ole romaani". Noh, minun novellini käsittelee jatkosotaa ja on niinkin pitkä/lyhyt kuin kahdeksisen liuskaa! Hei hulinaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti