maanantai 11. heinäkuuta 2016

Blogger Recognition Award

Oih, kirjabloggaajakollegani ja ystäväni Mustetta paperilla antoi minulle haasteen! Haaste vastaanotettu. Valitettavasti olen liian laiska ja saamaton, jotta jaksiaisin nimetä uusia palkinnonsaajia, mutta hei, jokainen voi tehdä sen! Kopsatkaa vaan!



Haastesäännöt: 

1. Kirjoita postaus palkinnosta logoineen.
2. Kerro lyhyesti kuinka aloitit bloggaamisen.
3. Anna ohjeita aloitteleville bloggaajille.
4. Mainitse ja linkitä blogi, joka sinut nimesi.
5. Nimeä 10 bloggaajaa palkinnonsaajiksi.

Kuinka aloitin? Ööö, kirjautumalla bloggeriin? Niin simppeliä se minulla oli. En pohtinut turhia, en suunnitellut, en ollut edes haaveillut pitkään kirjablogista. Niin vain kävi. En ole koskaan ollut mitenkään intohimoinen lukija, en ole koskaan lukenut kymmeniä teoksia yhtä aikaa. Olen vain pitänyt lukemisesta ja halunnut jakaa jotain henkilökohtaista muille. 

Vinkkejä aloitteleville bloggaajille.

1. Tee mitä tunnet parhaimmaksi. Siinä on minun tärkein vinkkini. Jos haluat kirjoittaa kirjoista ja musiikista, tee niin. Älä välitä lukijamääristä ja kommentointien määrästä - jos et halua oikeasti tienata bloggaamisella. Minun kirjablogini on paljon muutakin kuin vain kirjablogi, ja se on ihan ok. Pääasia on, että saan ajatuksiani paperille.

2. Aivan aluksi kannattaa luonnostella uudet postaukset. Ennen kuin oma ääni löytyy, saattaa olla, että postauksista tulee sekavia ja keskeneräisen tuntuisia, jos ei tee luonnoksia.

3. Muista, että bloggaamisen pitää olla hauskaa! Silti, however, joskus saattaa tuntua, ettei jaksaisi ja haluaisi kirjoittaa mitään. Silloin voi ihan hyvin pitää blogitauon. Jos kuitenkin tahdot pitää tasaista tahtia yllä postauksien suhteen, varaudu siihen, että joskus se tuntuu raskaalta eikä mikään tunnu sujuvan. Jos sellaista tunnetta jatkuu pitkään, kannattaa harkita bloggaamisen mukavuutta. 

2 kommenttia:

  1. Hienoa, että otit haasteen vastaan! :)

    Minulla oli viime vuonna blogin kannalta todella hiljainen vuosi enkä muutenkaan kirjoittanut. Harkitsin jopa blogin lopettamista, mutta onneksi jatkoin sinnikkäästi eteenpäin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, totta kai otin! Kesti vaan tovin koota postaus :D

      Poista